Tematický projekt
Predstavuje jednotku obsahu vzdelávania, ktorá je venovaná aktuálnej téme v nadpredmetových súvislostiach a v časových úsekoch podľa aktuálnych podmienok a potrieb školskej triedy a školy.
Tematická integrácia sa realizuje formou rôzne dlhých tematických projektov. Z hľadiska časového rozsahu tematickej integrácie rozoznávame nasledujúce formy projektov:
· integrovaný tematický blok,
· tematický deň,
· týždenné tematické vyučovanie,
· mesačné tematické vyučovanie,
· dlhodobý projekt (v trvaní niekoľko týždňov alebo mesiacov),
· polročný projekt,
· celoročná téma (s dvoj – trojmesačnými podtémami).
Tematické projekty môžu uskutočňovať školské triedy i celé školy. Z hľadiska zapojenia tried rozdeľujeme projekty takto:
triedne,
medzitriedne,
ročníkové,
medziročníkové,
celoškolské.
časový rozsah/zapojenie tried |
integrovaný blok |
tematický týždeň |
tematický mesiac |
dlhodobý projekt |
polročný |
celoročný |
triedny |
|
|
|
|
|
|
medzitriedny |
|
|
|
|
|
|
ročníkový |
|
|
|
|
|
|
medziročníkový |
|
|
|
|
|
|
celoškolský |
|
|
|
|
|
|
Tematický projekt zahrňuje učivo viacerých učebných predmetov, integruje v sebe získavanie poznatkov, nadobúdanie a uplatňovanie intelektuálnych, pracovných a sociálnych zručností. Je ukončený výstupmi, ktoré sa prezentujú a hodnotia v triednom kolektíve. Rozvíja aj nadpredmetové kľúčové spôsobilosti (kompetencie) žiakov.