Nadväzuje na tradície overeného modelu Tatranskej alternatívnej školy, využíva metodiku Vysoko-efektívne učenia podľa S. Kovalikovej. Poskytuje päťročné štúdium s bilingválnou formou vyučovania (slovensko - anglické vzdelávanie). Pripravuje na štúdium na vysokých školách u nás i v zahraničí (úroveň odbornej znalosti anglického jazyka - úroveň C1). Okrem získavania vedomostí je veľká pozornosť venovaná aj rozvoju osobnosti študentov, vytváraniu podporujúceho prostredia pre učenie, rozvoju vnútornej motivácie k učeniu sa, rozvoju zručností pre život v 21. storočí. Podporovaná je tvorivosť, orginalita študentov aj pedagógov.
V roku 2012 bola škola vybraná do programu Innovative Pathfinder School v rámci celosvetovej iniciatívy Microsoft Partners in Learning.
Hlavné oblasti inovácií
Sociálna klíma
Vzťahy medzi pedagógmi a žiakmi sú založené na vzájomnom rešpekte, otvorenej komunikácii. Veľká pozornosť je venovaná vytváraniu dôvery a partnerských vzťahov na všetkých úrovniach komunity školy. Cielene sú u študentov rozvíjané osobné a sociálne zručností - hlavne komunikačné, spolupráca, zodpovednosť, kooperatívne riešenie konfliktov a ďalšie. Uplatňovaný je nedirektívny prístup, empatia. Participatívne sú vytvárané so študentmi dohody o správaní v triedach.
Riadenie
Škola má participatívne spracovanú víziu a ciele školy. Rozvoj a úlohy školy sa plnia hlavne na základe tímovej spolupráce pedagógov. Pravidelne v škole prebieha autoevalvácia. Cielená pozornosť je venovaná systému poskytovania a vyžadovania spätnej väzby na všetkých úrovniach. Pedagógovia sa systematicky vzdelávajú v rámci systému vnútroškolského vzdelávania, pracujú podľa akčných plánov osobnostného rozvoja.
Kurikulum
Kurikulum je postavené na rozvíjaní stanovených učebných osnov s cieľom zabezpečiť zmysluplnosť učenia sa. Využívaná je tematická integráciu predmetov, vyučovanie podľa celoročných tém, v tematických blokoch s možnosťou výberu aplikačných úloh pre rôzne typy inteligencie, spracovávanie vlastných projektov, ročníkových prác žiakmi k rôznym témam. Realizuje sa projekt Tablety na vyučovaní . Vo veľkej miere vyučovanie prebieha v situáciách skutočného života.
Komnunita
Škola spolupracuje najmä s rodičmi, podnikateľskými subjektmi v regióne, neziskovými organizáciami z celého Slovenska. Profiluje sa ako regionálne vzdelávacie centrum Asociácie S. Kovalikovej pre podporu pedagogických inovácií.
Hlavné otázky na zamyslenie,ktoré si škola položila:
1. Ako zosúladiť požiadavky štátneho kurikula s víziou a so zameraním inovatívnej školy?
2. Ako zvyšovať vnútornú motiváciu u študentov?
3. Ako motivovať rodičov k väčšiemu záujmu o dianie v škole?
4. Aké sú efektívne nástroje získavania zdrojov na podporu inovácií v škole?
Viac informácií o škole