Homepage > Knižnica > Rozvoj pedagógov > Zoznam požiadaviek pre I. úroveň uplatňovania Vysoko efektívneho učenia

Zoznam požiadaviek pre I. úroveň uplatňovania Vysoko efektívneho učenia

Charakteristické znaky vyučovacieho štýlu učiteľa pri vytváraníneohrozujúceho a podporu-júceho prostredia pre učenie:

·      Používa nástroje pozitívneho riadenia triedy a nástroje vytvárania triedneho spoločenstva:

o  ranné stretnutia v kruhu komunity aspoň 3x týždenne, obvykle ráno, využívané ako priestor na upevňovanie pravidiel života triedy a rozvíjanie sociálnych a osobných kmpetencií,

o  denný program, dohody o pravidlách správania,

o  systematicky, denne pracuje na rozvoji sociálnych a osobných kompetencií,

o  písomné postupy pre opakujúce sa činnosti.

·      Modeluje svojím správaním dohodnuté pravidlá správania triedy, školy.

·      Vytvára obohatené prostredie triedy v súvislosti s učením.

·      Uplatňuje individuálny prístup k deťom a rozvíja ich tvorivosť.

·      Učenie prebieha podľa rozvrhu jednotlivých predmetov, učiteľ vyučuje v blokoch (aspoň raz za dva týždne, za mesiac).

·      Učiteľ žiakom poskytuje možnosť výberu v jednoduchých činnostiach.

·      Používa, pokúša sa tvoriť, aplikačné úlohy v súvislosti so štyrmi modalitami učenia.

·      Cielene rozvíja zručnosti potrebné pre spoluprácu a kooperatívne učenie. Pravidelne používa Kaganove alebo podobné aktivity (Kagan a Kagan, štruktúry pre kooperatívne učenie - napr. zdieľanie v pároch, štyri rohy, postavme sa na čiaru, dajme hlavy dohromady, kolotoč, tri otázky v trojici, nájdi niekoho, kto vie... a pod).

·      Realizuje, spolupracuje, aspoň na jednom triednom, ročníkovom, medziročníkovom alebo celoškolskom projekte počas roka.

Pozn. Znaky vyučovacieho štýlu učiteľa možno monitorovať, hodnotiť podľa frekvencie ich prejavovania pravidelne (denne), občas, zriedkavo, nepoužíva alebo neuskutočňuje.

design © Kolovratok